Jak programować WEMOS D1 w środowisku Arduino IDE?

3 komentarze

WEMOS D1 mini to ciekawy mikrokontroler z łącznością WiFi portem microUSB pozwalającym na wygodne zasilanie i programowanie go. Dzięki układowi CH340 znajdującym się na płytce programowanie przez port USB jest banalne i zazwyczaj nie wymaga instalacji dodatkowych sterowników.

Popularnym środowiskiem wsród osób zaczynających przygodę z mikrokontrolerami jest Arduino IDE – stworzone do programowania płytek Arduino. W tym artykule opiszemy jak bez problemu wgrywać nasze programy do posiadanej płytki WEMOS D1 mini i przy okazji innych z rodziny ESP.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego WEMOS D1 mini zakup go w naszym sklepie internetowym, moduł i wszystkie dodatki znajdziesz pod tym linkiem: KLIK!

WEMOS D1 mini zdjęcie z elektroweb.pl

Krok po kroku:

Zakładam, że posiadacie już środowisko Arduino IDE. Uruchamiamy je i wchodzimy kolejno w Arduino -> Preferencje.

W polu „Dodatkowe adresy URL do managera pytek” wklejamy następujący link: http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json

Klikamy OK i zamykamy okno. Teraz klikamy na górnej belce Narzędzia -> Płytka… -> Menedżer Płytek.

Po otwarciu okna Managera płytek w wyszukaj wpisujemy esp8266 i wyszukujemy paczkę. Wybieramy najnowszą wersję i klikamy „Instaluj”

Manager płytek Arduino IDE

Po ściągnięciu paczki w zakładce Narzędzia -> Płytka

//ARTYKUŁ W BUDOWIE

3 Comments

Zostaw komentarz

  1. Ryszard
    Odpowiedz

    Super poradnik

  2. Piotr
    Odpowiedz

    WItam Wszystkich …
    Kto mi pomoże? Mam problem z Wemos D1 mini i oprogramowaniem FastLed.
    Chciałem do gotowego skryptu dodać sterowanoe jasnością poprzez potencjometr na wejściu A0.
    Mam coś takiego :
    ****************************************************************************************************
    #if defined(FASTLED_VERSION) && (FASTLED_VERSION < 3001000)
    #warning "Requires FastLED 3.1 or later; check github for latest code."
    #endif

    #define DATA_PIN 5
    //#define CLK_PIN 2
    #define LED_TYPE WS2812B
    #define COLOR_ORDER GRB
    #define NUM_LEDS 120
    CRGB leds[NUM_LEDS];

    #define BRIGHTNESS 150
    #define FRAMES_PER_SECOND 120

    void setup()
    {
    delay(3000); // 3 second delay for recovery

    // tell FastLED about the LED strip configuration
    FastLED.addLeds(leds, NUM_LEDS).setCorrection(TypicalLEDStrip);
    //FastLED.addLeds(leds, NUM_LEDS).setCorrection(TypicalLEDStrip);

    //set master brightness control
    FastLED.setBrightness(BRIGHTNESS);
    }

    // List of patterns to cycle through. Each is defined as a separate function below.
    typedef void (*SimplePatternList[])();
    SimplePatternList gPatterns = {rainbow, rainbowWithGlitter, confetti, sinelon, juggle, bpm };

    uint8_t gCurrentPatternNumber = 0; // Index number of which pattern is current
    uint8_t gHue = 0; // rotating „base color” used by many of the patterns

    void loop()
    {
    // Call the current pattern function once, updating the 'leds’ array
    gPatterns[gCurrentPatternNumber]();

    // send the 'leds’ array out to the actual LED strip
    FastLED.show();
    // insert a delay to keep the framerate modest
    FastLED.delay(2000/FRAMES_PER_SECOND);

    // do some periodic updates
    EVERY_N_MILLISECONDS( 20 ) { gHue++; } // slowly cycle the „base color” through the rainbow
    EVERY_N_SECONDS( 180 ) { nextPattern(); } // change patterns periodically
    }

    #define ARRAY_SIZE(A) (sizeof(A) / sizeof((A)[0]))

    void nextPattern()
    {
    // add one to the current pattern number, and wrap around at the end
    gCurrentPatternNumber = (gCurrentPatternNumber + 1) % ARRAY_SIZE( gPatterns);
    }

    void rainbow()
    {
    // FastLED’s built-in rainbow generator
    fill_rainbow( leds, NUM_LEDS, gHue, 7);
    }

    void rainbowWithGlitter()
    {
    // built-in FastLED rainbow, plus some random sparkly glitter
    rainbow();
    addGlitter(80);
    }

    void addGlitter( fract8 chanceOfGlitter)
    {
    if( random8() < chanceOfGlitter) {
    leds[ random16(NUM_LEDS) ] += CRGB::White;
    }
    }

    void confetti()
    {
    // random colored speckles that blink in and fade smoothly
    fadeToBlackBy( leds, NUM_LEDS, 10);
    int pos = random16(NUM_LEDS);
    leds[pos] += CHSV( gHue + random8(64), 200, 255);
    }

    void sinelon()
    {
    // a colored dot sweeping back and forth, with fading trails
    fadeToBlackBy( leds, NUM_LEDS, 20);
    int pos = beatsin16( 13, 0, NUM_LEDS -0 );
    leds[pos] += CHSV( gHue, 255, 192);
    }

    void bpm()
    {
    // colored stripes pulsing at a defined Beats-Per-Minute (BPM)
    uint8_t BeatsPerMinute = 60;
    CRGBPalette16 palette = PartyColors_p;
    uint8_t beat = beatsin8( BeatsPerMinute, 60, 255);
    for( int i = 0; i < NUM_LEDS; i++) { //9948
    leds = ColorFromPalette(palette, gHue+(i*2), beat-gHue+(i*10));
    }
    }

    void juggle() {
    // eight colored dots, weaving in and out of sync with each other
    fadeToBlackBy( leds, NUM_LEDS, 20);
    byte dothue = 0;
    for( int i = 0; i < 8; i++) {
    leds[beatsin16( i+7, 0, NUM_LEDS-0 )] |= CHSV(dothue, 200, 255);
    dothue += 32;
    }
    }
    *******************************************************************************
    Do tego chciałbym dołaczyć sterowanie jasnością na wejściu A0 ??

    Bardzo proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny !! Dziękuję i pozdrawiam.

    1. admin
      Odpowiedz

      Dzień dobry, najlepiej szukać wsparcia na grupach Arduino lub odnaleźć filmiki na youtube, jest tam wiele gotowych rozwiązań sterowania ledami z wemosa.
      Do kodu zawsze trzeba dołączyć schemat podłączenia, oraz komentarze co gdzie nie działa.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany